Vad är meningen med allt egentligen?

Jag är ledsen. Så jävla ledsen. Ursäkta språket. Men jag måste bara få ur mig detta!

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är min stora passion teater! Jag har vart på varenda teaterlektion sen den började. Jag har engagerat mig till tusen och gjort allt jag har kunnat för att utvecklas! Idag skulle vi välja roller. Jag fick en roll som har EN replik. En enda jävlal replik. Sen finns det de som bara har vart där 3-4 gånger som får monologer som är lika långa som brev! Jag blir så jävla ledsen. När jag kom hem kunde jag inte hålla inne tårarna.

Vad är det för mening med att jag visar mitt engagemang om jag bara får 1 replik?
Vad är det för mening med att jag har drömmar om dom änså inte kommer gå i uppfylellse?
Vad är det för mening med att jag bryr mig om människor när det finns egoister som inte gör det?
Vad är det för mening med att jag ser på film efter film,studerar teater efter teater om det ändå inte blir något resultat?
Vad är det för mening med att bli kär om det ändå kommer ta slut?
Vad är det för mening med att hitta en mening om det ändå inte finns någon mening?
Vad är meningen med livet, allt vi lär oss och allt vi gör, om vi ändå ska dö?
Vad är det för mening med att jag klagar,när det finns de som har det värre?
Vad är det för mening med att jag skriver detta?

Nä usch. Nu ska jag vara omiljövänlig och ställa mig i duschen. Vara arg och ledsen och låta tårarna rinna bort med vattnet!



Kommentarer
Postat av: jenny

sv: åh, du är så underbar, emma! jag stör mig bara på att vissa personer verka veta allt om mitt liv och hur jag känner. kan inte förstå hur någon kan komma och säga att jag försöker övertyga folk om att jag och andreas har det så bra m.m. då blir jag jävligt irriterad. men har släppt det nu, är bara onödigt. ja, självklart! festa vill jag gärna, dock har jag inte så mycket pengar nu, men nästa månad? :) jag saknar dig också! du är världens bästa syssling. och det där med teatern, det kommer lösa sig. det kommer fatta vilken naturbegåvning du är när du gör den där repliken :D <3<3

2009-11-11 @ 12:03:03
URL: http://pussjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0