Kluven.

Det är inte lätt att vara 20 år. Jag känner mig så kluven när det gäller allt!!

Vad ska jag göra med liv egentligen. Ska jag satsa eller ska jag stanna kvar i tryggheten? Jag vet inte. Igår bestämde jag mig för att hoppa av skolan och idag,eller det var väl snarare inatt, som jag ångrade mig. Jag kan inte sova om nätterna. Jag bara funderar och drömmer konstiga drömmar. Vad det är jag drömmer om, det vet jag inte riktigt. Kanske är det bättre tider. I alla fall så snurrar bara tankarna runt i huvudet på mig och dom tar ALDRIG slut. Jag skrev att jag ville förändra på mig. Att jag vill leva i nuet. Men går det? Kan man verkligen förändra på sig bara sådär? Det tar tid. Det får det gärna göra också. Men det viktigaste är nog att man VILL förändra på sig. Nu önskar jag att Hannah var här och kunde få in lite "lev i nuet" tankar i huvudet på mig! Jag beundrar verkligen människor som kan fånga dagen. Jag vill också kunna göra det.

Jag känner en existentiell ångest över hela mitt liv. Är det valet jag gör riktigt? Kan jag leva med det i resten av mitt kanske kommande liv? Jag har fan inte den blekaste aning. Jag är rädd. Jag är skiträdd faktiskt.  




Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hmmm...

2009-11-18 @ 18:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0